Tek başına okulda kalmak – anneden ayrılık / çocuğu başkasına emanet etmek

Daha dün annemizin kollarında yaşarken

Çiçekli bahçemizin yollarında koşarken

Şimdi okullu olduk

Sınıfları doldurduk Sevinçliyiz hepimiz Yaşasın okulumuz!

Sıralama gerçekten de böyle oluyormuş. Bu şarkı bebeklere ninni değil, annelere öğreti gibi aslında. Biz de okul furyasına şimdiden girdik, o numarası olan bir öğrenci bense veli oluverdim. Gerçekten daha dün emziriyordum, emekledi, yürüdü ve …

Karar faslından sonra bir de bizim sıpa için ön hazırlık yapmak gerektiğini düşündüm. Gerçi daha yaşına gelmeden başladık oyun gruplarına. Beraber gidip oyunlar oynadık, resim yaptık, müzik dans derken artık oyun arkadaşı olarak annesini değil yaşıtlarını aramaya başladı. Hatta beraber oynayabileceği birini bulduğu anda müdahaleci annesine ‘git’ der oldu.

Ama tüm bu işaretler onun tek başına okulda kalabilmesi için yeterli mi?

Yabancı bir binada hiç tanımadığı insanlarla 2 saat bile olsa vakit geçirmek, onlara güvenmek, ihtiyaçlarını, isteklerini dile getirmek zorunda kalacak. Galiba kimi zaman bu çocuktan ziyade anneye zor gelen bir durum.

Kitaplar aldım, Bebek Koala Anaokulunda, Küçük ejderha anaokuluna gidiyor, okuyoruz. Meşhur Calliou nun ilk anaokulu tecrübesini seyrettik vs. Bir yandan ben de takip ediyorum, neticede yabancı yayın oldukları için yurtdışında nasıl oluyor bu işler fikir veriyor insana.

Okul konusunda konuşuyoruz, sorular soruyorum.

Kayıttan önce 2 kere beraber gittik. Bahçesinde oynadı, büyük çocukları gördü. Öğretmeni ile tanıştık. Beraber sohbet ettik, kısa da olsa oyun oynadık. İkinci gidişimizde diğerleri sınıfa girince bizimki de koşarak kendi müstakbel sınıfına girdi, tabii yaşıtları yoktu ama oyuncakları keşfe daldı.

Bu denemelerde beni aramadı. Ama esas diğer ebeveyn ve çocuklar gelince iş değişebilir. Ağlayanlar olursa bizim ki de tedirgin olup benden ayrılmak istemeyebilir.

Günler kısalıyor, iyi değerlendirmek lazım. Koşturup yorulan çocuk daha uyumlu oluyor. Tecrübeliler, bir kere başlasın 3 gün her ikinize de az gelmeye başlayacak diyor. Şimdilik ‘annne okul, Tuna okula git’ diyor. Bakalım zaman ne gösterecek!

Bir Cevap Yazın

