Çocuk mu yetiştiriyorum, ona yetişmeye mi çalışıyorum?

Soğuk bir Pazar günü çocuğu uyuttuktan sonra sıcak kahvemi alıp oturdum sonunda bilgisayar başına. Nadasa bırakmıştım kendimi daha doğrusu yazmayı. Denedim ama hepsi yarım kalmıştı. Bakalım bunun sonu gelecek mi?

İlk çocuk, sürprizlerle dolu. Aniden değişiveriyor.

Haziranda haftada 3 gün 2 saat oyun grubu yeter de artar diyordum. Okul başladı, haklıymışım dedim. Yılbaşı geçti yatılı anaokulu yok mu diye eşimle dalga geçmeye başladık . Artık anaokuluna geçiş yapabilir gibi geliyor.

Yetemiyorum. Sünger gibi öğreniyor ve hissediyorum aç. Daha hamileyken bir çocuk gelişim kitabında o atasözünü okumuştum. Manasız ve basit gelmişti ‘Bir çocuk büyütmek için bir köy lazım’. Şimdi daha iyi anlıyorum. Çocuk ne kadar çok insan ve yaşam biçimiyle karşılaşırsa o kadar gelişiyor ve ihtiyacı da var aslında. Bir anne veya bir bakıcıyla hayat geçmez, ona bir insan yetemez…

Eve ne kadar çok oyuncak sığabilir ve niye o kadar çok oyuncak alınsın ki?

İlgi alanları da değişiyor.

Hayatımıza bisiklet girdi. Bugün mesela sabahtan çıktık usanmadan yorulmadan sürdü.

Büyüyor. Ben yetişmekte zorluk çekiyorum. Harika bir duygu bu…

2 thoughts on “Çocuk mu yetiştiriyorum, ona yetişmeye mi çalışıyorum?

  1. Merhaba yazılarınıza bayıldım şu saat oldu uyku gözlerim den akıyor bırakamadim okumayı. Sanki ben yazıyorum aynı düşünceler, aynı. Tarz aynı. Esprili ve net açık. Benim oğlum yakinda iki yaşında olacak. Sizin için bu dönem geçti tabi ama yinede merak ettim yazmayı bıraktınız mı? Artık yarın okumaya devam. Bencede bir çocuk yetiştirmek için tüm bir köye ihtiyac var. Bende bu sözü kitaplarda okudum ve o kadar doğru. Yetebilmek için tüm gün dışarıda geziyoruz neredeyse ama hoşafim çıkıyor. Veya surekli evlerine gidebileceklerimize kisa cee ziyaretleri..Etrafta bol insan olmalı yaslisi genci. Bende son zamanlarda diyordum bende mi sorun var evde kalamiyorum. Siz büyüttünuz nasıl geçti? 🙂

    1. Merhaba uzun zamandır size bir cevap yazmak istiyordum. Tekrar dönüp kimana ya bakmamı hatırlattığınız için teşekkür ederim. şimdi ilkokul 2 oldu ara ara yazarım. Tekrar teşekkürler

Bir Cevap Yazın

